Archetyp
Niewinny

Charakterystyka niewinnego

„Bądź dobrym, czyń dobro, ciesz się prostym życiem”

Słodki dzieciak, marzyciel, optymista, dobroczyńca. Co oni mają ze sobą wspólnego? Są przejawem archetypu marki Niewinny, używanej przez korporacje do mówienia o dwóch jakże często niezaspokojonych potrzebach w naszym szybkim, gorączkowym życiu – prostocie i szczęściu.

Marka o archetypie Niewinnym jest wiecznym optymistą, który zawsze widzi w ludziach dobro. Jej świat jest światem, w którym wszyscy się akceptują i szanują. Czystość intencji jest w centrum każdego działania marki o archetypie Niewinnym. Archetyp ten obiecuje wprowadzenie Klienta do Raju, w którym wszyscy są szczęśliwi. Marki zbudowane na bazie tego archetypu kojarzą się z prostymi przyjemnościami i zdrowiem. Przyciągają one swoich Klientów prostotą i czystością przekazu marketingowego.
Marki zbudowane na archetypie Niewinnym najczęściej pojawiają się w sklepach z zabawkami i akcesoriami dla niemowląt, organizacjach non profit i kosmetykach. Ich marketing często odwołuje się do nostalgii prostszych czasów i zazwyczaj używa stonowane palety kolorów i delikatną grafikę.

Przykłady archetypu
niewinnego

Słowa klucze związane z marką

  • dziecko
  • marzyciel
  • idealista
  • święty
  • utopia
  • świat idealny
  • raj
  • miłość
  • troska

Przykłady reklam

źródło: YouTube

Przykłady emoji

Style marki niewinnego

Produkty marek o archetypie Niewinnym są dość często pochodzenia naturalnego lub związane z kategorią czystości (np. bawełna, mydło, żywność ekologiczna). Kultura organizacyjna i obsługa klienta nastawiona jest na bycie prawdziwym, uczciwym i niezawodny. Generalnie są to marki niezbyt innowacyjne. Firmy o kulturze organizacyjnej opartej na archetypie Niewinnym trzymają się tego, co działa i jest przewidywalne.

Konsumenci, których przyciągają marki zbudowane na archetypie Niewinnym, poszukują produktów, które dają poczucie spokoju i dobra. Lubią marki, które ułatwiają im życie, a gdy znajdą markę, której mogą zaufać, są jej wierni. Konsumenci ci pragną mieć idealne życie, idealnego partnera, dobrze wychowane dzieci, satysfakcjonującą pracę i miły dom. Dążą do dobra, bardzo często ufają i mają dużą wiarę w innych. Oni są bardzo tradycyjni i nie szukają zmian.

Talent marki
niewinnego

  • wiara w dobro, w ludzi i optymizm
  • uczciwość
  • uszczęśliwianie innych
  • promocja prostego, uczciwego i czystego życia
  • harmonia
  • pokój

Postacie

Amelia

Lorem ipsum dolor sit amet enim. Etiam ullamcorper. Suspendisse a pellentesque dui, non felis. Maecenas malesuada elit lectus felis, malesuada ultricies. suada elit lectus felis, malesuada ultricies. Curabitur et ligula. Ut molestie a, ultricies porta urna. Vestibulum commodo volutpat a, convallis ac, laoreet enim.

zdjęcie źródło: filmweb.com

Irena Santor

Lorem ipsum dolor sit amet enim. Etiam ullamcorper. Suspendisse a pellentesque dui, non felis. Maecenas malesuada elit lectus felis, malesuada ultricies. suada elit lectus felis, malesuada ultricies. Curabitur et ligula. Ut molestie a, ultricies porta urna. Vestibulum commodo volutpat a, convallis ac, laoreet enim.

zdjęcie źródło: www.wikipedia.org

Natalia Kukulska

Lorem ipsum dolor sit amet enim. Etiam ullamcorper. Suspendisse a pellentesque dui, non felis. Maecenas malesuada elit lectus felis, malesuada ultricies. suada elit lectus felis, malesuada ultricies. Curabitur et ligula. Ut molestie a, ultricies porta urna. Vestibulum commodo volutpat a, convallis ac, laoreet enim.

zdjęcie źródło: radiozet.pl

Tom Hanks

Lorem ipsum dolor sit amet enim. Etiam ullamcorper. Suspendisse a pellentesque dui, non felis. Maecenas malesuada elit lectus felis, malesuada ultricies. suada elit lectus felis, malesuada ultricies. Curabitur et ligula. Ut molestie a, ultricies porta urna. Vestibulum commodo volutpat a, convallis ac, laoreet enim.

zdjęcie źródło: www.wikipedia.org

Tylor Swift

Lorem ipsum dolor sit amet enim. Etiam ullamcorper. Suspendisse a pellentesque dui, non felis. Maecenas malesuada elit lectus felis, malesuada ultricies. suada elit lectus felis, malesuada ultricies. Curabitur et ligula. Ut molestie a, ultricies porta urna. Vestibulum commodo volutpat a, convallis ac, laoreet enim.

zdjęcie źródło: www.wikipedia.org

Lou de Laâge

Lorem ipsum dolor sit amet enim. Etiam ullamcorper. Suspendisse a pellentesque dui, non felis. Maecenas malesuada elit lectus felis, malesuada ultricies. suada elit lectus felis, malesuada ultricies. Curabitur et ligula. Ut molestie a, ultricies porta urna. Vestibulum commodo volutpat a, convallis ac, laoreet enim.

zdjęcie źródło:  film.dziennik.pl

Dorotka z krainy Oz

Lorem ipsum dolor sit amet enim. Etiam ullamcorper. Suspendisse a pellentesque dui, non felis. Maecenas malesuada elit lectus felis, malesuada ultricies. suada elit lectus felis, malesuada ultricies. Curabitur et ligula. Ut molestie a, ultricies porta urna. Vestibulum commodo volutpat a, convallis ac, laoreet enim.

zdjęcie źródło:  https://film.wp.pl/

Królewna Śnieżka

Lorem ipsum dolor sit amet enim. Etiam ullamcorper. Suspendisse a pellentesque dui, non felis. Maecenas malesuada elit lectus felis, malesuada ultricies. suada elit lectus felis, malesuada ultricies. Curabitur et ligula. Ut molestie a, ultricies porta urna. Vestibulum commodo volutpat a, convallis ac, laoreet enim.

zdjęcie źródło:  https://film.wp.pl/

Muzyka

Anna Jantar, Anna Maria Jopek
Irena Santor, Gawęda

źródło: YouTube

Typowa piosenka
niewinnego

źródło:YouTube

Inspiracje

Źródło: Pinterest
Źródło: Pinterest
Źródło: Pinterest
Źródło: Pinterest
Źródło: Pinterest