Archetyp
Błazen

Charakterystyka błazna

Życie jest zbyt krótkie, by się przejmować każdym drobiazgiem! Kto nie lubi się bawić?! Rolą marki o archetypie Błazna jest zachęcenie wszystkich do wspólnej zabawy i docenienie radości życia. Marka taka sprawia, że na ustach klientów pojawia się uśmiech a ludzie czują się dobrze.

Archetyp Błazna skupia się na życiu tu i teraz. Marzeniem marki o archetypie Błazna jest jedno -aby ludzie się rozchmurzyli i dobrze się bawili! Marka taka uwalnia w klientach wewnętrzne dziecko – impulsywne, nieskrępowane, które nie boi się naginać zasad, nie boi się wyróżniać.

Błazen ma również zdolność do nieszablonowego myślenia, co prowadzi do innowacyjnych pomysłów. Oznacza to Błazen jest mistrzem w burzy mózgów, generowania zaskakujących pomysłów i przedstawianiu nowych perspektyw.

Marki o archetypie Błazna nie boją się naginać zasad lub są politycznie niepoprawne. Wszyscy wiemy, że słodycze nie są zdrowe, ale spójrzmy prawdzie w oczy, te reklamy M&M’s z gadającymi cukierkowymi postaciami Red, Yellow i Pani Brown czyż nie są wystarczająco humorystyczne, że zapominamy o tym wszystkim?

Kultura organizacyjna dla marek o archetypie Błazna jest luźna i lubiąca zabawę. Tradycyjne zasady „korporacyjne” raczej się w niej nie sprawdzą. Marki te działają po swojemu, a dzięki ich nieszablonowemu myśleniu kultura organizacyjna firmy jest wysoce innowacyjna zarówno w ich komunikacji i działaniu jak i w ofercie produktowej.

No i najważniejsze! Marki o archetypie Błazna mają naturalną umiejętność przyciągania uwagi.

Przykłady archetypu
błazna

Słowa klucze związane z marką

  • Śmiech
  • Zabawa
  • Luz
  • Spontan

Przykłady reklam

Źródło: YouTube

Przykłady emoji

Style marki błazna

Marki o archetypie Błazna bardzo się różnią – w końcu dobrze się bawią, każdy po swojemu. Niektóre z nich wprost komunikują, ze życie jest zabawą i szkoda czasu tracić na nudne rzeczy. Inne bawią się w jaki sposób obejść zasady i zagrać na nosie nudnym korporacjom łącząc fun z inteligencją. Jeszcze inne uświadamiają nam, że warto żyć chwilą, każdego dnia najpełniej jak się tylko da – czerpiąc radość z życia. Bo w końcu dzisiaj to wszystko, co mamy a kto wie co będzie jutro?

Talent marki
błazna

  • umiejętność wzbudzenia uśmiechu na ustach Klienta
  • budowanie społeczności opartej na radości z życia i zabawie

Postacie

Chaplin

Lorem ipsum dolor sit amet enim. Etiam ullamcorper. Suspendisse a pellentesque dui, non felis. Maecenas malesuada elit lectus felis, malesuada ultricies. suada elit lectus felis, malesuada ultricies. Curabitur et ligula. Ut molestie a, ultricies porta urna. Vestibulum commodo volutpat a, convallis ac, laoreet enim.

Jaś Fasola

Lorem ipsum dolor sit amet enim. Etiam ullamcorper. Suspendisse a pellentesque dui, non felis. Maecenas malesuada elit lectus felis, malesuada ultricies. suada elit lectus felis, malesuada ultricies. Curabitur et ligula. Ut molestie a, ultricies porta urna. Vestibulum commodo volutpat a, convallis ac, laoreet enim.

źródło zdjęcia: serial-e.pl

Wacław Kowalski

Lorem ipsum dolor sit amet enim. Etiam ullamcorper. Suspendisse a pellentesque dui, non felis. Maecenas malesuada elit lectus felis, malesuada ultricies. suada elit lectus felis, malesuada ultricies. Curabitur et ligula. Ut molestie a, ultricies porta urna. Vestibulum commodo volutpat a, convallis ac, laoreet enim.

źródło zdjęcia: swiatseriali.interia.pl

Richard Pryor

Lorem ipsum dolor sit amet enim. Etiam ullamcorper. Suspendisse a pellentesque dui, non felis. Maecenas malesuada elit lectus felis, malesuada ultricies. suada elit lectus felis, malesuada ultricies. Curabitur et ligula. Ut molestie a, ultricies porta urna. Vestibulum commodo volutpat a, convallis ac, laoreet enim.

źródło zdjęcia: wikipedia.pl

Agnieszka Dygant

Lorem ipsum dolor sit amet enim. Etiam ullamcorper. Suspendisse a pellentesque dui, non felis. Maecenas malesuada elit lectus felis, malesuada ultricies. suada elit lectus felis, malesuada ultricies. Curabitur et ligula. Ut molestie a, ultricies porta urna. Vestibulum commodo volutpat a, convallis ac, laoreet enim.

źródło zdjęcia: pinterest.com

Tomasz Kot

Lorem ipsum dolor sit amet enim. Etiam ullamcorper. Suspendisse a pellentesque dui, non felis. Maecenas malesuada elit lectus felis, malesuada ultricies. suada elit lectus felis, malesuada ultricies. Curabitur et ligula. Ut molestie a, ultricies porta urna. Vestibulum commodo volutpat a, convallis ac, laoreet enim.

źródło zdjęcia: wikipedia.pl

Cezary Pazura

Lorem ipsum dolor sit amet enim. Etiam ullamcorper. Suspendisse a pellentesque dui, non felis. Maecenas malesuada elit lectus felis, malesuada ultricies. suada elit lectus felis, malesuada ultricies. Curabitur et ligula. Ut molestie a, ultricies porta urna. Vestibulum commodo volutpat a, convallis ac, laoreet enim.

źródło zdjęcia: wikipedia.pl

Jim Carrey

Lorem ipsum dolor sit amet enim. Etiam ullamcorper. Suspendisse a pellentesque dui, non felis. Maecenas malesuada elit lectus felis, malesuada ultricies. suada elit lectus felis, malesuada ultricies. Curabitur et ligula. Ut molestie a, ultricies porta urna. Vestibulum commodo volutpat a, convallis ac, laoreet enim.

źródło zdjęcia: wikipedia.pl

Muzyka

Jerzy Sthur, Grzegorz Halama,
Jarosław Jaros

źródło: YouTube

Typowa piosenka
błazna

źródło: YouTube

Inspiracje

Źródło: Pinterest
Źródło: Pinterest
Źródło: Pinterest
Źródło: Pinterest
Źródło: Pinterest
Źródło: Pinterest
Źródło: Pinterest