Archetyp
Kolega

Charakterystyka kolegi

Marka o archetypie Kolegi promuje świat, w którym wszyscy mężczyźni i kobiety są równi. Ten archetyp promuje także demokrację i wspólnotę, ponieważ jego głównym pragnieniem jest służenie wszystkim. Marka Kolegi rezonuje z klientami, którzy poszukują przynależności do większej grupy i chcieliby być częścią plemienia co daje im poczucie celu, spełnienia i bezpieczeństwa. Są oni głównie zorientowani na ludzi, prostolinijni, praktyczni i doceniają wartość zwykłego przepełnionego rutyną życia. Ważna dla nich jest tradycja i oparcie w instytucjach społecznych, obywatelskich, dlatego nie lubią gdy narusza się istniejący status quo.

Ten archetyp koncentruje się na dostarczaniu czegoś tak dalekiego od pretensjonalności i zazwyczaj prostego, że może się to spodobać każdemu. Jest to najtrudniejszy archetyp do zbudowania, ponieważ trzeba mieć produkt, który faktycznie przemawia do wszystkich grup demograficznych. Marka o archetypie Kolegi to „swój produkt”, „jeden z nas”. Marka tak zbudowana jest autentyczna, szczera i bliska zwykłemu Kowalskiemu. Promuje ona ciężką pracę, zdrowy rozsądek, uczciwość i rodzinę. Kolega nie lubi luksusu lub jego symboli, woli dopasować się i być częścią grupy. Jego motywacją jest akceptacja i siła przynależności do grupy, dlatego marka o archetypie Kolegi chętnie wykorzystuje takie narzędzia marketingowe jak bony, kupony, kluby, programy lojalnościowe itp. Powszechne dla tego archetypu są gwarancje zwrotu pieniędzy i inne elementy budujące zaufanie. Marki o archetypie Kolegi wiedzą, że media społecznościowe stanowią dla nich świetne medium do komunikacji, dlatego wykorzystają je, by stać się jeszcze bardziej bliskie, przejrzyste i pomocne dla swoich klientów.

Przykłady archetypu
kolegi

Słowa klucze związane z marką

  • towarzysz
  • rodzina
  • znajomy
  • swojak
  • realista
  • kumpel
  • naturalny
  • przyjaciel

Przykłady reklam


źródło: YouTube

Przykłady emoji

Style marki kolegi

Marki o archetypie Kolegi mają tendencję do posiadania lub komunikowania kultury rodzinnej. Ich produkty lub usługi mogą mieć charakter masowy lub być skierowane do szerokiego grona odbiorców i zazwyczaj zaspokajają podstawowe potrzeby, nie są fantazyjne ani ekstrawaganckie. Marketing marki o archetypie Kolega często mówi potocznym językiem i wykorzystuje w reklamie zwykłe, swojskie elementy wizualne. W komunikacji marka taka unika obcojęzycznych zwrotów, unika w reklamie szokowania i dzielenia ludzi.

Talent marki
kolegi

  • realizm
  • empatia
  • bezpretencjonalność
  • szczerość
  • umiejętność łączenia ludzi

Postacie

Barack Obama

Lorem ipsum dolor sit amet enim. Etiam ullamcorper. Suspendisse a pellentesque dui, non felis. Maecenas malesuada elit lectus felis, malesuada ultricies. suada elit lectus felis, malesuada ultricies. Curabitur et ligula. Ut molestie a, ultricies porta urna. Vestibulum commodo volutpat a, convallis ac, laoreet enim.

Bill Cosby

Lorem ipsum dolor sit amet enim. Etiam ullamcorper. Suspendisse a pellentesque dui, non felis. Maecenas malesuada elit lectus felis, malesuada ultricies. suada elit lectus felis, malesuada ultricies. Curabitur et ligula. Ut molestie a, ultricies porta urna. Vestibulum commodo volutpat a, convallis ac, laoreet enim.

Jimmy Kimmel

Lorem ipsum dolor sit amet enim. Etiam ullamcorper. Suspendisse a pellentesque dui, non felis. Maecenas malesuada elit lectus felis, malesuada ultricies. suada elit lectus felis, malesuada ultricies. Curabitur et ligula. Ut molestie a, ultricies porta urna. Vestibulum commodo volutpat a, convallis ac, laoreet enim.

źródło zdjęcia: wikipedia.org

Postać

Lorem ipsum dolor sit amet enim. Etiam ullamcorper. Suspendisse a pellentesque dui, non felis. Maecenas malesuada elit lectus felis, malesuada ultricies. suada elit lectus felis, malesuada ultricies. Curabitur et ligula. Ut molestie a, ultricies porta urna. Vestibulum commodo volutpat a, convallis ac, laoreet enim.

Ron Weasley

Lorem ipsum dolor sit amet enim. Etiam ullamcorper. Suspendisse a pellentesque dui, non felis. Maecenas malesuada elit lectus felis, malesuada ultricies. suada elit lectus felis, malesuada ultricies. Curabitur et ligula. Ut molestie a, ultricies porta urna. Vestibulum commodo volutpat a, convallis ac, laoreet enim.

Matt Damon

zdjęcie: źródło

Anne Hathaway

zdjęcie: źródło

Emma Stone

zdjęcie: źródło

Muzyka

YMCA
Village People

źródło: YouTube

Typowa piosenka
kolegi

źródło: YouTube

Inspiracje