Archetyp
Mędrzec

Charakterystyka mędrca

„I poznacie prawdę, a prawda was wyzwoli” – Ewangelia Jana

Marki o archetypie Mędrca wierzą, że droga do lepszego świata prowadzi przez znajdowanie obiektywnej prawdy i dzielenie się nią zwalczając półprawdy, fakenews’u i manipulacje.
Mędrzec to marka o wielkiej wiedzy i doświadczeniu, często posiadająca kompetencje i umiejętności niedostępne przeciętnemu Kowalskiemu. Jako perfekcjonista z natury, Mędrzec nie zadowala się dwuznacznością i ma za zadanie analizować wszystko, aby znaleźć właściwą odpowiedź i dzielić się nią z innymi lub zaspokoić potrzeby klienta. Marki mędrców mają na ogół wysoki poziom świadomości i inteligencji. Marki te, zazwyczaj określane mianem „ekspertów”, stanowią źródło wskazówek, dzięki którym konsumenci czują się lepiej poinformowani, aby podejmować lepsze decyzje.

Marki, które identyfikują się z Mędrcem często używają wysokiej jakości, dopracowane materiały marketingowe. Mają one tendencję do wykorzystywania palety neutralnych lub stonowanych kolorów, takich jak szary, czarny, granatowy, niebieski, brązowy lub biały dla swoich projektów marketingowych i logo. Czasem jednak produkują one materiały marketingowe, które odchodzą od status quo w celu zmuszenia ludzi do spojrzenia na rzeczy w inny sposób.

Dążąc zawsze do zdobywania wiedzy, marki oparte o archetyp Mędrca odmawiają stosowania „głupiego” i nachalnego marketingu, ponieważ byłoby to obrazą dla inteligencji ich klientów. Należy unikać wszelkiego rodzaju pop-upów , agresywnych call to action, telemarketingu itp.

Przykłady archetypu
mędrca

Słowa klucze związane z marką

  • wiedza
  • intelekt
  • inteligencja
  • ciekawość
  • dociekliwość
  • dane
  • obiektywność
  • mentor

Przykłady reklam

źródło: YouTube

Przykłady emoji

Style marki mędrca

Marki o archetypie Mędrca komunikują się w sposób logiczny, unikając nadmiernych emocji i skupiając się na danych, cyfrach, wykresach ułatwiających wyciąganie racjonalnych wniosków. Przekaz komunikacyjny przepełniony jest wyszukiwanym słownictwem, plastycznymi metaforami sygnalizującymi prawdziwą intencję komunikatu oraz nierzadko aluzjami do nauk społecznych, przyrodniczych oraz ścisłych.

Marki o archetypie Mędrca także dbają o ocieplenie wizerunku poprzez pokazanie „ludzkiej twarzy” promując konkretne osoby w organizacji podkreślając ich wiedzę. Język Mędrca choć wykorzystuje słowa branżowe, by podkreślić swoją eksperckość to robi to w sposób nienachlany i zrozumiały dla każdego odbiorcy. Archetyp ten skupia się na inteligencji i wiedzy, dąży on do perfekcjonistycznej znajomości swojej branży i chętnie dzieli się swoją wiedzą wykorzystując np. White Paper lub Case Study. Marka jest ekspertem w swojej dziedzinie podkreślając możliwość mądrych rozwiązań dopasowanych do potrzeb klienta.

Talent marki
mędrca

  • dążenie do dostarczania obiektywnych danych
  • mądrość
  • erudycja oraz elokwencja
  • szerokie horyzonty intelektualne
  • ekskluzywność

Postacie

Sherlock Kolmes

Lorem ipsum dolor sit amet enim. Etiam ullamcorper. Suspendisse a pellentesque dui, non felis. Maecenas malesuada elit lectus felis, malesuada ultricies. suada elit lectus felis, malesuada ultricies. Curabitur et ligula. Ut molestie a, ultricies porta urna. Vestibulum commodo volutpat a, convallis ac, laoreet enim.

Stephen Hawking

Lorem ipsum dolor sit amet enim. Etiam ullamcorper. Suspendisse a pellentesque dui, non felis. Maecenas malesuada elit lectus felis, malesuada ultricies. suada elit lectus felis, malesuada ultricies. Curabitur et ligula. Ut molestie a, ultricies porta urna. Vestibulum commodo volutpat a, convallis ac, laoreet enim.

zdjęcie źródło: www.wikipedia.org

Yoda

Lorem ipsum dolor sit amet enim. Etiam ullamcorper. Suspendisse a pellentesque dui, non felis. Maecenas malesuada elit lectus felis, malesuada ultricies. suada elit lectus felis, malesuada ultricies. Curabitur et ligula. Ut molestie a, ultricies porta urna. Vestibulum commodo volutpat a, convallis ac, laoreet enim.

Dumbledore

Lorem ipsum dolor sit amet enim. Etiam ullamcorper. Suspendisse a pellentesque dui, non felis. Maecenas malesuada elit lectus felis, malesuada ultricies. suada elit lectus felis, malesuada ultricies. Curabitur et ligula. Ut molestie a, ultricies porta urna. Vestibulum commodo volutpat a, convallis ac, laoreet enim.

zdjęcie źródło: pinterest.com

Atena

Lorem ipsum dolor sit amet enim. Etiam ullamcorper. Suspendisse a pellentesque dui, non felis. Maecenas malesuada elit lectus felis, malesuada ultricies. suada elit lectus felis, malesuada ultricies. Curabitur et ligula. Ut molestie a, ultricies porta urna. Vestibulum commodo volutpat a, convallis ac, laoreet enim.

Radek Kotarski

Lorem ipsum dolor sit amet enim. Etiam ullamcorper. Suspendisse a pellentesque dui, non felis. Maecenas malesuada elit lectus felis, malesuada ultricies. suada elit lectus felis, malesuada ultricies. Curabitur et ligula. Ut molestie a, ultricies porta urna. Vestibulum commodo volutpat a, convallis ac, laoreet enim.

zdjęcie źródło: youtube.com

Albert Einstein

Lorem ipsum dolor sit amet enim. Etiam ullamcorper. Suspendisse a pellentesque dui, non felis. Maecenas malesuada elit lectus felis, malesuada ultricies. suada elit lectus felis, malesuada ultricies. Curabitur et ligula. Ut molestie a, ultricies porta urna. Vestibulum commodo volutpat a, convallis ac, laoreet enim.

Oprah Winfrey

Lorem ipsum dolor sit amet enim. Etiam ullamcorper. Suspendisse a pellentesque dui, non felis. Maecenas malesuada elit lectus felis, malesuada ultricies. suada elit lectus felis, malesuada ultricies. Curabitur et ligula. Ut molestie a, ultricies porta urna. Vestibulum commodo volutpat a, convallis ac, laoreet enim.

zdjęcie źródło: iwkipedia.pl

Muzyka

Wolfgang Amadeusz
Mozart

źródło: YouTube

Typowa piosenka
mędrca

źródło: YouTube

Inspiracje

Źródło: i.pinimg.com
Źródło: Pinterest
Źródło: Pinterest
Źródło: Pinterest
Źródło: Pinterest
Źródło: Pinterest