Sprawdź jakim archetypem jest Twoja marka.

Rozwiąż test

Czym jest archetyp marki?

C.G. Jung odkrył, że dobre opowieści, mity, legendy, filmy mają charakterystyczne postacie intuicyjnie rozpoznawane przez obserwatorów. Są one rozpoznawalne przez każdego człowieka niezależnie od wychowania, kultury, wykształcenia, zamożności czy miejsca zamieszkania.

W 2001 roku za sprawą książki M. Mark i C.S. Pearson „THE HERO AND THE OUTLAW” koncepcja zarządzania marką za pomocą archetypów Junga zawojowała rynek anglosaski. Dzisiaj dzięki setkom badań koncepcja/filozofia zarządzania marką stała się narzędziem pozwalającym utrzymać spójność marki. Poznaj ją i poświęć zaoszczędzony czas na myślenie jak mocniej rozwinąć swój biznes.

Archetyp bardzo łatwo jest pomylić z jego przeciwieństwem, czyli stereotypem. Ta subtelna różnica decyduje o tym czy mamy spójny, wyróżniający i zachwycający przekaz marketingowy czy kolejną sztampową reklamę.

 

Władca

Hasło: Władza to siła.
Strategia: Stworzyć przepis na sukces
Cel: Zbudować prosperującą społeczność
Talent: Przywództwo
Słabości: Formalność

Odkryj więcej

Wielbiciel

Hasło: Podziwiam Cię
Strategia: Przyciągać miłość, tworzyć głębokie relacje
Cel: doświadczać zmysłowej
i intymnej przyjemności
Talent: Pasja
Słabości: Zazdrość

Odkryj więcej

Odkrywca

Hasło: Nie ograniczaj się
Strategia: Odkrycie bardziej
pełnego życia
Cel: Doświadczenie wolności
Talent: Ambicja, autonomia
Słabości: Wyobcowanie, samotność

Odkryj więcej

Niewinny

Hasło: Świat jest piękny
Strategia: Doświadczyć Raju
Cel: Być szczęśliwym
Talent: Wiara i optymizm
Słabości: Naiwność

Odkryj więcej

Mędrzec

Hasło: Prawda Cię wyzwoli
Strategia: Poznać obiektywną prawdę, by podejmować racjonalne decyzje
Cel: Zrozumienie procesów,
dzielenie się wiedzą
Talent: Mądrość, erudycja
Słabości: Obawy przed podejmowaniem złej decyzji

Odkryj więcej

Magik

Hasło: To jest możliwe
Strategia: Rozwijać wizję i żyć nią
Cel: uwolnić moc
Talent: transformacja win-win
Słabości: pokusa manipulowania innymi

Odkryj więcej

Kreator

Hasło: ogranicza Cię tylko wyobraźnia
Strategia: Tworzyć wartościowe rzeczy
Cel: Realizować się
Talent: Kreatywność
Słabości: Egoizm

Odkryj więcej

Kolega

Hasło: Wszyscy są równi
Strategia: Łączyć ludzi
Cel: Być częścią grupy
Talent: Realizm
Słabości: Powierzchowność

Odkryj więcej

Buntownik

Hasło: Zasady są po to, by je łamać
Strategia: Zniszczyć to, co nie działa
Cel: Złamać konwencję, porwać tłumy
Talent: Ekstrawagancja, odwaga
Słabości: Brak konsekwencji

Odkryj więcej

Bohater

Hasło: Dasz radę!
Strategia: Osiągnąć mistrzostwo pokonując słabości
Cel: Być mistrzem, który walczy o lepsze jutro
Talent: Odwaga i determinacja
Słabości: Arogancja, rywalizacja

Odkryj więcej

Błazen

Hasło: Żyj chwilą!
Strategia: Korzystać z życia
Cel: Dobrze się bawić
Talent: Uśmiech, poczucie humoru
Słabości: Nieodpowiedzialność

Odkryj więcej

Opiekun

Hasło: Kochaj innych
Strategia: Chronić przed krzywdą
Cel: Znaleźć piękno w prostocie
Talent: optymizm, współczucie
Słabości: Naiwność

Odkryj więcej

Rozwiąż test.
Dowiedz się jakim archetypem jest Twoja marka.

Zwrotnie dostaniesz dostęp do strony opisującej dominujący archetyp Twojej marki
z bonusem niespodzianką.

Rozwiąż test

Storytelling

Dzisiejszy świat biznesu przepełniony jest modnymi hasłami. Nowe idee, nowe hasła są jak sztuczne ognie: nagle wybuchają, wprawiają w zachwyt obserwatorów, by równie szybko zgasnąć. Dziś dużo się mówi o „marketingu chwili”, „Real-Time-Marketingu (RTM)”,czy „Growth Hawkingu”. Możesz poczytać o tysiącach różnych koncepcji marketingowych, modnych słowach (a jakże – koniecznie angielsko brzmiących!) oraz „sprawdzonych drogach na skróty”. Ogromna większość z nich odnosi się jednak do zjawisk krótkotrwałych, które zostały wynalezione wyłącznie w celu sprzedaży produktów, których nikt nie potrzebuje. Są to narzędzia, które w nieumiejętnych rękach potrafią zrobić wiele szkód marce i biznesowi.
Od najstarszych czasów historie budowały tożsamość plemion i narodów. Każde dziecko w świecie zachodnim zna historię Tristana i Izoldy, Króla Artura i jego rycerzy, Mojżesza i przejścia przez Morze Czerwone. Są to historie, które ukształtowały współczesny świat.

Gdyby nie opowieści Marco Polo prawdopodobnie Krzysztof Kolumb nigdy nie pomyślałby o morskiej drodze do Indii. Dzieląc się naszymi historiami, definiujemy „kim jest” nasza marka i „o co walczy”. W przeciwieństwie do kampanii reklamowej, historie marki tworzą jej tożsamość. Historie oparte o uniwersalne archetypy opisane przez C.G. Junga.
Ciekawe opowieści żyją swoim życiem. Nie są produktem chwili, ale mają głębsze korzenie. Dotykają czegoś znajomego, ale także przyczyniają się do powstania nowej świadomości i mocno zakorzeniają się w naszym słownictwie. Oto czym może być dla Twojej firmy „Opowiadanie historii”. Spójna historia kieruje się swoimi prawami – poznaj je i wykorzystuj w czasie prezentacji biznesowej, pisania bloga, tworzenia reklamy czy sprzedaży u Klienta.

Piotr jest menadżerem dobrze zorganizowanym, budującym plany działania adekwatne do postawionych zadań oraz możliwości jakimi dysponuje współpracująca z nim organizacja. Rozumie procesy marketingowe, potrafi je rozwijać i dzielić się wiedzą z korzyścią dla współpracowników oraz firmy.

Sebastian Małycha Prezes Zarządu Media Sp. z o.o. Mediarecovery

SZKOLENIA Z ZAKRESU MARKETINGU I SPRZEDAŻY

Są to głównie szkolenia zamknięte prowadzone dla wybranego klienta.
W ramach szkolenia pracujemy na produktach lub usługach zamawiającego.

Sprawdź