Jak zadbać o kontakty w mediach społecznościowych?

FacebookTwitterLinkedInMessenger
Spis treści:
Jak zadbać o kontakty w mediach społecznościowych?

Poznaj 5 kategorii kontaktów w mediach społecznościowych

O kogo powinieneś dbać, a kogo wyrzucić z grona znajomych, by generować większe zasięgi?

Media społecznościowe to przede wszystkim ludzie i kontakty towarzyskie. Na co powinniśmy zwracać uwagę budując grupę odbiorców wokół naszej marki? Liczba obserwujących, subskrybentów lub połączeń w grupie docelowej to bardzo ważne wskaźniki, ale…  W rzeczywistości najważniejszym wskaźnikiem powinien być „Współczynnik zaangażowania”. Aby uzyskać dobry współczynnik zaangażowania, musisz zwracać szczególną uwagę na typy osób, które masz w swojej sieci kontaktów. Jak poznać archetyp swoich klientów możesz poczytać tutaj.

Naprawdę bardzo ważne jest, aby zwracać uwagę na charakterystykę obserwujących. Mając taką analizę możesz upewnić się, że eliminujesz tych niechcianych, chyba że zależy Ci tylko na liczbach!

Lojalni wyznawcy

Ten typ obserwujących jest zainteresowany treściami, które regularnie tworzysz i publikujesz. Czekają na Twoje posty i filmy. Chętnie dzielą się Twoimi treściami ze swoimi kontaktami, ponieważ mocno wierzą w Twoje umiejętności. Kiedy mają jakiś problem związany z Twoją niszą, przychodzą po wskazówki. Lojalni zwolennicy to Twój najcenniejszy skarb. Można porównać ich do kochającej rodziny, na której zawsze możesz polegać. Zawsze i wszędzie będą tymi pierwszymi zaangażowanymi.

Ty dajesz – ja oddaję

Jak sama nazwa wskazuje jest to grupa osób, którą celowo angażujesz, spodziewając się tego samego po ich stronie. Wszystkie konta, które publikują w podobnej niszy jak Twoja, posiadają grupę własnych obserwujących – mogą oni z czasem stać się Twoimi fanami. Potrzebna jest jednak pewna dodatkowa praca po Twojej stronie. Angażujesz się, wspierasz ich – oni wspierają Ciebie i widzą to ich fani. Osoby takie czasami mogą nie wierzyć w Twoje myśli i mogą mieć sprzeczne teorie, wtedy będą z Tobą polemizować. I bardzo dobrze! Z takimi ludźmi dobrze jest prowadzić publiczne dyskusje i polemiki.

Tego typu osoby są bardzo korzystne dla rozwoju Twojego konta. Śledzenie ich, wspieranie i komentowanie ich postów nie tylko buduje dobre relacje z liderami myśli, ale daje większą widoczność w ich kręgu. Jest to więc świetne źródło nakłaniania obserwujących do podążania za Tobą. I pamiętaj, że ta grupa obserwujących to ci, którzy są rzeczywiście zainteresowani niszą, w której publikujesz.

Podczas współpracy z innymi kontami musich zachowywać lojalność i mieć uczciwe zamiary wywiązywania się z tej współpracy. Zawsze staraj się dawać więcej niż bierzesz. Wróci to do Ciebie w takiej, czy innej formie. Nie angażuj się w grę „coś za coś lub nic”. To nie tylko obniża Twoją wiarygodność i zaufanie do konta, ale także psuje dobre relacje.

Sporadycznie życzliwi

Tego typu użytkownicy mediów społecznościowych nie są bardzo aktywni w mediach społecznościowych, ale są zainteresowani Twoimi treściami. Za każdym razem, gdy zalogują się i zobaczą Twoje treści, polubią Twój post lub film, a jeśli treść wzbudzi ich zainteresowanie lub ciekawość, mogą również dodać komentarz. Pewnego dnia, jeśli będą chcieli się komunikować, mogą nawet wysłać Ci bezpośrednią wiadomość. Jednak nie zawsze możesz na nich polegać w kwestii zaangażowania.

Tego typu obserwujący są również bardzo ważni. Jest duża szansa, że ​​w przyszłości albo staną się Twoimi klientami, albo jeśli staną się bardziej aktywni zaczną bardziej się angażować i zmienią w lojalnych obserwujących.

Musisz zawsze zachęcać tego rodzaju obserwujących do większej aktywności na platformie i pozostawania w kontakcie. Potrzebują oni zachęty i motywacji.

Skoczki

Mżemy zrozumieć tego rodzaju zwolenników i musimy ich mieć. Charakter tej grupy wyjaśnię na przykładzie: stary, dobry Staszek pewnego dnia postanowił być aktywny na LinkedIn i zaczął Cię śledzić. Lubi wszystkie Twoje posty, komentuje je i dzieli się nimi na swoim koncie. Jest super aktywny tego dnia!

Następnego dnia traci jednak zainteresowanie Twoją niszą, ponieważ przypomina sobie, że bardziej niż LinkedIn odpowiada mu TikTok, gdzie uwielbia oglądać porady typu „Zrób to sam” (DIY).

Taki „Skoczek” dziś jest tutaj, jutro gdzie indziej. Po prostu używa on platformy jako sposobu na rozrywkę i zaspokojenie swojej chwilowej potrzeby bycia towarzyskim.

Czasami może się zdarzyć inny scenariusz – ktoś, kto aktywnie podążał za Tobą, przechodzi duchową przemianę i jest teraz na niekończącym się detoksie społecznym. Cóż, teraz jest Twoim obserwatorem, ale w rzeczywistości nie śledzi tego, co publikujesz!

Tego rodzaju obserwujący nie są zbyt przydatni, ponieważ nie będą wchodzić w interakcje z tymi treściami, dopóki ich nie zobaczą. Zwykle obniża to wskaźnik zaangażowania. Nadal możesz jednak na nich poczekać przez pewien czas, może nawet kilka miesięcy, mając nadzieję, że pewnego dnia się pojawią!

Milczki

To są obserwujący, którzy nigdy nie zareagowali na Twój post. Nigdy!

Ponadto mają 0 lub minimalną liczbę postów. Musisz się ich pozbyć ze swojej sieci kontaktów, szczególnie, że w większości przypadków są to boty. Czasami Twoi konkurenci lub ktoś, kto Cię obserwuje, może założyć takie konto, śledzić Cię i po prostu przewijać Twoje posty nigdy nie lajkując, nie udostępniając, nie komentując, okazując całkowity brak zaangażowania.

Ich wyświetlenia sumują się do zasięgu. Potem platforma, analizując ilość odsłon, ocenia post jako treść o niskiej jakości, ponieważ konto nie wchodziło w interakcję. Nie jest to prawdą! Ta grupa odbiorców celowo nie wchodziła w interakcje.

Tego rodzaju obserwatorzy mają bardzo zły wpływ na wskaźnik zaangażowania. Usuń je, gdy tylko możesz pozwolić sobie na niewielki spadek liczby obserwujących.

Podsumowanie

Ta klasyfikacja jest zgodna z moją subiektywną obserwacją.

Według mnie, zawsze ważne jest, aby mieć wokół siebie dobrych obserwujących, którym zapewniasz wartość poprzez swoje treści. Lojalni i zaangażowani obserwatorzy pomagają tworzyć bardziej przydatne i angażujące treści oraz rozwijać się na konkretnej platformie społecznościowej.

Jako marka biznesowa lub osobista, zawsze powinieneś koncentrować się na tworzeniu treści dobrej jakości, zapewniających wartość lub rozrywkę odbiorcom w mediach społecznościowych. Posty dotyczące sprzedaży lub promocji powinny pojawiać się sporadycznie. Media społecznościowe służą do nawiązywania kontaktów. To naprawdę ważne, z kim się łączymy. Dlatego zwracaj uwagę na swoje treści i rodzaj odbiorców, których przyciągasz i zatrzymujesz. Więcej o storytellingu poczytasz tutaj i tutaj.

Zachęcam Cię także do poczytania o tym jak pozyskiwać wysokiej jakości leady z LinkedIn bez żadnych kosztów?

Pamiętaj, aby podzielić się tym artykułem!

FacebookTwitterLinkedInMessenger
Umów się na konsultacje!

Niezależnie od tego czy jesteś mikro-firmą czy globalną korporacją warto skorzystać z doświadczenia osoby z zewnątrz. Możemy umówić się na rozmowę online – to nic nie kosztuje.

 

Skontaktuj się!
Komentarze