Rebranding i launch nowej submarki
- Rola w projekcie: OTC Product Manager
- Firma: Jelfa Sp. z o.o.
Sytuacja w projekcie
Firma miała za sobą nieudaną próbę repozycjonowania marki Vitaral poprzez wprowadzenie submarki Vitaral Premium. Marka nie posiadała wyraźnego, odróżniającego się do konkurencji pozycjonowania – segment price sensitive skutecznie został zajęty przez markę Vitaminer. Dodatkowo Vitaral wewnętrznie konkurował z marką Falvit. Pogarszające się wyniki P&L stawiały pod znakiem zapytania dalszy rozwój marki.
Podjęte działania
1. Przeprowadziłem badania konsumenckie określające postrzeganie marki Vitaral na tle Falvitu
i konkurencyjnych witamin
2. Stworzyłem nowy plan rebrandingu marki Vitaral w ramach którego:
zmieniłem
opakowanie,wycofałem submarki generujące straty,
wprowadziłem plan podnoszenia ceny
Vitaraluwprowadziłem markę Vitaral junior
ustaliłem i wprowadziłem w życie optymalny plan mediowy
dla markizmieniłem politykę trade marketingową dla marki
Wykorzystane zasoby
-
Product Manager OTC – Falvit
-
Dyr. ds sprzedaży
Rezultaty
Znacząca poprawa P&L marki Vitaral. Wycofanie z rynku wersji Vitaral Premium. Repozycjonowanie cenowe i wizerunkowe marki Vitaral. Wzrost sprzedaży wartościowej YtY