Redukcja kosztów marketingu
- Rola w projekcie: Kierownik ds. reklamy
- Firma: Tesco Sp. z. o.o.
Sytuacja w projekcie
Firma produkowała około 60 nowych filmów reklamowych emitowanych w TV w ciągu roku. Reklamy były wyróżniające, ale ich znajomość i zapamiętywalność była na bardzo niskim poziomie. Ogromne tempo pracy z ograniczonymi zasobami ludzkimi sprawiało ryzyko częstych błędów, oprócz tego generowało niepotrzebne koszty produkcji nowych spotów, które były emitowane tylko przez 4 dni w tygodniu. Rosnące wydatki konkurencji na komunikację oferty w mediach oraz słaba świadomość reklam u klientów skutkowała drastycznie rosnącym budżetem na komunikację TV bez wyraźnych efektów.
Podjęte działania
Wprowadziłem nową platformę komunikacyjną wprowadzając Brand Hero w środowisko kuchenne (promocja świeżej, jakościowej żywności) oraz tworząc żonę, Krystynę głównego bohatera (Henia). Jednocześnie ograniczyłem wykorzystanie pozostałych Brand Hero przypisując ich do poszczególnych tematów promocyjnych np. “Młody” – sezon promocyjny Back to School.
Wykorzystane zasoby
-
Specjalista ds. marketingu
-
Brand Manager
-
Trade Manager
-
Agencja reklamowa PZL
Rezultaty
Ilość produkcji nowych spotów TV ograniczono do 5 w roku w efekcie znacznie redukując koszty produkcji reklam, minimalizując ryzyko pomyłki ludzkiej i zwiększając wszystkie wskaźniki mediowe bez istotnego zwiększenia wydatków na media.
-
Stara platforma komunikacyjna
-
Kampania “dyskontowe ceny”
-
Nowa seria reklam z Krystyną
-
Wersja 15 sek.
-
Uwielbiam “boczek”
-
Pierwsza reklama z R. Makłowiczem
Więcej rodzajów filmów które robiłem w Tesco można zobaczyć