Stworzenie działu sprzedaży

  • Rola w projekcie: Product Manager
  • Firma: IBSS BIOMED S.A.

Sytuacja w projekcie

Specjalizacją firmy jest produkcja szczepionek i probiotyków. Rynek szczepionek nie był odpowiednio spenetrowany ze względu na brak zasobów ludzkich w dziale sprzedaży. Produktem generującym główny przychód w firmie był probiotyk dopochwowy Lactovaginal promowany głownie u ginekologów. IBSS BIOMED miał w planach stworzenie nowego probiotyku doustnego w kapsułkach konkurującego na rynku ceną. Firma nie wykorzystywała możliwości sprzedaży szczepionek bezpośredniej do NZOZów.

Podjęte działania

Analiza rynku wykazała, że na polskim rynku nie ma smakowych probiotyków w saszetkach stosowanych u dzieci w wieku 0-3 lata. Dokładna analiza pokazała, że można wprowadzić nową markę Lactoral w cenie premium oraz uzupełnić ją produktem komplementarnym: doustnym płynem nawadniającym w 3 smakach (ORSALIT). Przy zmianie dystrybucji szczepionki Hepavax okazało się, że firma może stworzyć 18 osobowy dział pediatryczny, bez inwestowania znacznych zasobów finansowych.
Podjęte działania:

  • Przygotowanie strategi rozwoju działu pediatrycznego

  • Rekrutacja i restrukturyzacja dotychczasowego działu sprzedaży

  • Uruchomienie sprzedaży bezpośredniej do NZOZ’ów oraz wybór partnera logistycznego

  • Znalezienie i wybór podwykonawcy saszetkującego Lactoral i ORSALIT

  • Wprowadzenie na rynek 2 nowych innowacyjnych
    produktów w przeciągu 8 miesięcy

Wykorzystane zasoby

  • Regionalny Kierownik Sprzedaży – 2 osoby
  • Dyrektor Produkcji
  • Główny Technolog

Rezultaty

1. Stworzenie 18 osobowego działu pediatrycznego generującego zysk już w pierwszym roku istnienia

2. Launch dwóch innowacyjnych suplementów diety

3. Otwarcie nowego kanału sprzedaży bezpośrednio do NZOZ’ów