Stworzenie działu sprzedaży
- Rola w projekcie: Product Manager
- Firma: IBSS BIOMED S.A.
Sytuacja w projekcie
Specjalizacją firmy jest produkcja szczepionek i probiotyków. Rynek szczepionek nie był odpowiednio spenetrowany ze względu na brak zasobów ludzkich w dziale sprzedaży. Produktem generującym główny przychód w firmie był probiotyk dopochwowy Lactovaginal promowany głownie u ginekologów. IBSS BIOMED miał w planach stworzenie nowego probiotyku doustnego w kapsułkach konkurującego na rynku ceną. Firma nie wykorzystywała możliwości sprzedaży szczepionek bezpośredniej do NZOZów.
Podjęte działania
Analiza rynku wykazała, że na polskim rynku nie ma smakowych probiotyków w saszetkach stosowanych u dzieci w wieku 0-3 lata. Dokładna analiza pokazała, że można wprowadzić nową markę Lactoral w cenie premium oraz uzupełnić ją produktem komplementarnym: doustnym płynem nawadniającym w 3 smakach (ORSALIT). Przy zmianie dystrybucji szczepionki Hepavax okazało się, że firma może stworzyć 18 osobowy dział pediatryczny, bez inwestowania znacznych zasobów finansowych.
Podjęte działania:
Przygotowanie strategi rozwoju działu pediatrycznego
Rekrutacja i restrukturyzacja dotychczasowego działu sprzedaży
Uruchomienie sprzedaży bezpośredniej do NZOZ’ów oraz wybór partnera logistycznego
Znalezienie i wybór podwykonawcy saszetkującego Lactoral i ORSALIT
Wprowadzenie na rynek 2 nowych innowacyjnych
produktów w przeciągu 8 miesięcy
Wykorzystane zasoby
-
Regionalny Kierownik Sprzedaży – 2 osoby
-
Dyrektor Produkcji
-
Główny Technolog
Rezultaty
1. Stworzenie 18 osobowego działu pediatrycznego generującego zysk już w pierwszym roku istnienia
2. Launch dwóch innowacyjnych suplementów diety
3. Otwarcie nowego kanału sprzedaży bezpośrednio do NZOZ’ów