Konflikt sprzedaży z marketingiem
To nieprawda, że konflikt pomiędzy marketingiem i sprzedażą jest nieunikniony.
To może być bardzo zgrany duet.
Przykładowe działania
Przygotowanie
– Analiza obszarów konfliktowych pomiędzy działami sprzedaży i marketingu
– Diagnoza najczęstszych przyczyn sytuacji konfliktowych
Warsztaty
– Czy konfliktem da się zarządzać?
– Eliminacja przyczyn konfliktogennych we współpracy marketingu ze sprzedażą
– Test reakcji na konflikt i styl rozwiązywania go
Wdrożenie
– Przygotowanie rekomendacji eliminujących stany zapalne np. zakres obowiązków, KPI, premie
Oczekiwane rezultaty
Osoby, które ukończą szkolenie:
-będą potrafiły z wyprzedzeniem zauważać sytuacje konfliktogenne
i odpowiednio na nie reagować
-będą potrafiły efektywnie zarządzać konfliktem
-poznają przykłady własne i innych style reagowania na konflikt
Długofalowe korzyści:
-współpraca działu sprzedaży i marketingu
-mniejsza rotacja pracowników
W wyniku warsztatów powstaje mapa sytuacji konfliktogennych, propozycja ich rozwiązania lub zniwelowania. Dodatkowo trener wspomaga zaprojektowanie środowiska premiującego współpracę między sprzedażą i marketingiem.
Więcej o strategii biznesowej piszę na www.strategiemarketingowe.org