Trendy w mediach społecznościowych

FacebookTwitterLinkedInMessenger
Spis treści:

W dzisiejszych czasach marketerzy mają dostęp do mnóstwa informacji. Jednym z ważniejszych zadań jest umiejętność rozróżnienia między wartościowymi treściami, a tymi, które zwiększają ogólny szum. Raport Hootsuite o stanie mediów społecznościowych w 2023r. można wykorzystać jako przewodnik w przypadku cyfrowych inicjatyw marketingowych. Przeprowadzona przez Hootsuite ankieta wśród 10643 marketerów w 109 krajach dostarczyła danych, które wykorzystano do zestawienia najważniejszych trendów kształtujących marketing w mediach społecznościowych.

Trzy trendy, na które marketerzy muszą zwrócić uwagę w 2023 roku:

1. Współpraca z influencerami.

Małe firmy mają więcej możliwości niż kiedykolwiek, aby współpracować z influencerami. Wiele mniejszych firm ma coraz większe możliwości, jeżeli chodzi o współpracę z influencerami w swoich kampaniach marketingowych. Oczywiście ze względu na ograniczenia budżetowe mniejsze firmy nie są w stanie konkurować z dużymi markami, jeśli chodzi o pozyskiwanie influencerów, którzy mają duże zasięgi. Faktem jest jednak, że większe przedsiębiorstwa coraz częściej przekierowują swoje wydatki marketingowe na inne kanały. Mniejsze firmy mogą to wykorzystać i zacząć współpracować z mniejszymi i średnimi twórcami i dzięki temu dotrzeć do nowych klientów i budować markę za pośrednictwem wybranych przez siebie influencerów, którzy pomogą w zwiększeniu widoczności i zaangażowania wśród swojej społeczności. Jednym z kluczowych czynników, który umożliwia mniejszym firmom korzystanie z tej strategii, jest zmniejszenie kosztów dotarcia do influencerów. Duże przedsiębiorstwa często płacą wygórowane ceny za współpracę z influencerami, co może być trudne dla mniejszych firm. Dlatego dobrym rozwiązaniem, dla nich będzie współpraca z mniejszymi twórcami, którzy są bardziej dostępni i mniej kosztowni. Jakich znaleźć? A choćby za pomocą IntelliFluence.

2. Wyszukiwanie społecznościowe

Wyszukiwanie społecznościowe zyskuje na popularności, ponieważ widzowie szukają odpowiedzi na swoje pytania na TikToku, Instagramie i Facebooku. Dotyczy to, szczególnie wśród osób w wieku od 16 do 24 lat. Aby poprawić widoczność swojej marki w mediach społecznościowych, ważne jest stosowanie odpowiednich słów kluczowych i hashtagów oraz wykorzystanie funkcji geotagowania i tagów alt do zdjęć. W ten sposób można zwiększyć szanse na pojawienie się w wynikach wyszukiwania. Skuteczni marketerzy coraz częściej biorą na siebie większą odpowiedzialność za obsługę klienta, w tym zwłaszcza na platformach społecznościowych. Pandemia wymusiła na firmach dostosowanie się do nowych sposobów interakcji z klientami, a kanały cyfrowe stały się kluczowe. Klienci coraz częściej oczekują opcji cyfrowej obsługi klienta przed po zakupie, dlatego organizacje coraz częściej przekazują większą odpowiedzialność zespołom marketingowym. Zgodnie z raportem Hootsuite dotyczącym trendów w mediach społecznościowych z 2023 roku, prawie połowa (49%)) organizacji uważa, że obsługa klienta w kanałach społecznościowych jest przede wszystkim obowiązkiem zespołu marketingowego. Aby wyróżnić się na rynku, marketerzy muszą traktować priorytetowo obsługę klienta w mediach społecznościowych jako część szerszej strategii zachowania konkurencyjności w stale ewoluującym cyfrowym krajobrazie. Poprawa obsługi klienta może przyczynić się do zwiększenie lojalności klientów wobec marki.

3. Kanały sprzedaży społecznościowej

Kanały sprzedaży społecznościowej stają się bardziej powszechne, dzięki czemu firmy mogą sprzedawać swoje produkty bezpośrednio na platformach społecznościowych. Według przeprowadzonego badania marketerzy stwierdzili, że największym powodem, dla którego klienci nie kupują bezpośrednio na platformach społecznościowych jest obawa przed wprowadzeniem informacji o płatności na tych platformach. Mimo to sprzedaż społecznościowa stanowi dla firm znaczącą szansę na poszerzenie zasięgu i wygenerowanie nowych źródeł przychodów. Firmy muszą jednak zainwestować w rozwój nowych narzędzi handlu społecznościowego oraz stworzyć godne zaufania środowisko zakupowe, które obejmuje niezawodną realizację, ochronę zakupów i zwrot pieniędzy.

Podsumowując, raport ten wskazuje, że zmieniające się preferencje konsumenckie i postępy technologiczne wpłynęły na to, jak firmy powinny budować swoją strategię marketingową. Dlatego bardzo ważne jest dostosowywanie swoich działań do najnowszych trendów. Skupiając się na ważnych trendach społecznych i dostosowując się do ciągle zmieniającego się krajobrazu mediów społecznościowych, zbudujesz silniejsze relacje z odbiorcami i osiągniesz długoterminowy sukces.

Chcesz więcej? Posłuchaj co pod koniec roku 2022 mówiłem o sztucznej inteligencji w marketingu w kontekście trendów 🙂

Pamiętaj, aby podzielić się tym artykułem!

FacebookTwitterLinkedInMessenger
Umów się na konsultacje!

Niezależnie od tego czy jesteś mikro-firmą czy globalną korporacją warto skorzystać z doświadczenia osoby z zewnątrz. Możemy umówić się na rozmowę online – to nic nie kosztuje.

 

Skontaktuj się!