Rebranding i launch nowej submarki

  • Rola w projekcie: OTC Product Manager
  • Firma: Jelfa Sp. z o.o.

Sytuacja w projekcie

Firma miała za sobą nieudaną próbę repozycjonowania marki Vitaral poprzez wprowadzenie submarki Vitaral Premium. Marka nie posiadała wyraźnego, odróżniającego się do konkurencji pozycjonowania – segment price sensitive skutecznie został zajęty przez markę Vitaminer. Dodatkowo Vitaral wewnętrznie konkurował z marką Falvit. Pogarszające się wyniki P&L stawiały pod znakiem zapytania dalszy rozwój marki.

Podjęte działania

1. Przeprowadziłem badania konsumenckie określające postrzeganie marki Vitaral na tle Falvitu
i konkurencyjnych witamin

2. Stworzyłem nowy plan rebrandingu marki Vitaral w ramach którego:

  • zmieniłem
    opakowanie,

  • wycofałem submarki generujące straty,

  • wprowadziłem plan podnoszenia ceny
    Vitaralu

  • wprowadziłem markę Vitaral junior

  • ustaliłem i wprowadziłem w życie optymalny plan mediowy
    dla marki

  • zmieniłem politykę trade marketingową dla marki

Wykorzystane zasoby

  • Product Manager OTC – Falvit
  • Dyr. ds sprzedaży

Rezultaty

Znacząca poprawa P&L marki Vitaral. Wycofanie z rynku wersji Vitaral Premium. Repozycjonowanie cenowe i wizerunkowe marki Vitaral. Wzrost sprzedaży wartościowej YtY