Jak pozyskiwać wysokiej jakości leady z LinkedIn bez żadnych kosztów?

FacebookTwitterLinkedInMessenger
Spis treści:
Generowanie leadów na LinkedIn

Skoro czytasz ten artykuł, pewnie szukasz skutecznych metod pozyskiwania wysokiej jakości leadów na LinkedIn. Czytaj dalej, aby poznać skuteczne praktyki generowania leadów na LinkedIn (tzw. linkedin lead generation) oraz typowe błędy, których staraj się w przyszłości wystrzegać.

LinkedIn Twoje miejsce generowania leadów B2B

Niewątpliwie LinkedIn jest najbardziej znaną i skuteczną platformą do generowania autentycznych leadów i nie jest to przypadek! Dlatego Twój marketing na LinkedIn powinien być traktowany priorytetowo, szczególnie jeśli działasz w branży B2B.

LinkedIn to bardzo duża sieć zawodowa składająca się z ponad 900 milionów użytkowników z 200 krajów.

Generowanie leadów biznesowych jest na tej platformie aż o 277% bardziej skuteczne niż na platformie Facebook lub Twitter.

Większość, a dokładnie 80%, leadów business-to-business pochodzi właśnie z tej platformy.

Ze względu na dużą liczbę użytkowników na LinkedIn, jest oczywistym, że większość firm wybiera tę platformę do generowania leadów B2B. Poniżej przedstawię kilka kroków, które możesz podjąć działając organicznie aby skutecznie zlokalizować, pielęgnować i przechwytywać najwyższej klasy leady biznesowe. Pod koniec artykułu podzielę się trzema najczęstszymi błędami, które popełniają osoby rozpoczynające działania na LinkedIn. Zaczynajmy!

Czym jest organiczne generowanie leadów na LinkedIn?

Organiczne generowanie leadów na LinkedIn jest metodą identyfikacji potencjalnych klientów, nawiązywania z nimi połączenia i dbania o relacje w celu przekształcenia ich w płacących klientów za pomocą niepłatnych strategii. Mimo, że nie będziesz korzystać z reklamy, to podejście jest nadal niezwykle skuteczne, choć czasochłonne!

Rozwijanie znaczących i istotnych połączeń z potencjalnymi klientami i oferowanie im wartościowych informacji może zwiększyć rozpoznawalność Twojej marki, ugruntować Twój autorytet w Twojej dziedzinie, a ostatecznie wzmocnić Twoją sprzedaż. Sprawdź, jak możesz w pełni wykorzystać LinkedIn i poznaj typowe błędy, których w przyszłości staraj się unikać.

Oto kilka wskazówek dotyczących korzystania z LinkedIn

Zacznijmy od najlepszych praktyk, które pomogą Ci zdobyć leady przy niewielkich lub zerowych kosztach.

  1. Stwórz imponujący profil, będący Twoją wizytówką. Twój profil na LinkedIn stanowi pierwszy punkt kontaktu z potencjalnymi klientami, dlatego ważne jest, aby był on wyjątkowy! Wykorzystaj najwyższej jakości zdjęcie profilowe i nagłówek, a także uzupełnij swoje dane dotyczące zatrudnienia i kompetencji. Ważne jest, aby utrzymać profesjonalny ton i zoptymalizować swój profil dla lepszej widoczności w wynikach wyszukiwania poprzez włączenie odpowiednich słów kluczowych.
  2. Aby znaleźć potencjalnych klientów dla swojej firmy, wykorzystaj narzędzia wyszukiwania dostępne na LinkedIn. Użyj filtrów takich jak stanowisko, branża i lokalizacja, aby zawęzić wyszukiwanie. Jeśli chcesz uzyskać bardziej precyzyjne wyniki, być może warto zainwestować w narzędzie LinkedIn Sales Navigator.
  3. Zacznij nawiązywać relacje. Skuteczne generowanie leadów na LinkedIn wymaga nawiązania autentycznych kontaktów. Zacznij od nawiązywania kontaktów z osobami, które już znasz, w tym z kolegami i koleżankami z branży. Następnie skorzystaj z narzędzia wyszukiwania LinkedIn, aby zlokalizować potencjalnych klientów i zainicjować z nimi połączenie.
  4. Twórz spersonalizowane wiadomości. Kiedy docierasz do potencjalnego klienta, upewnij się, że Twoja wiadomość jest skierowana właśnie do niego. Podkreśl coś szczególnego w jego profilu lub przedsiębiorstwie, co wzbudziło Twoje zainteresowanie a także wyjaśnij, dlaczego chcesz nawiązać połączenie i w jaki sposób możesz pomóc. Trzymaj się z dala od ogólnych wiadomości, które można bez większego trudu wysłać do każdego. W przeciwnym razie Twoja wiadomość znajdzie się wśród wielu innych o podobnie nieistotnym znaczeniu i zostanie zignorowana przez odbiorcę.
  5. Aby zyskać autorytet w swojej branży i zdobyć zaufanie potencjalnych klientów ważne jest, aby oferować wartościowe treści. Może to być dzielenie się wiadomościami z branży, postami na blogach i innymi istotnymi informacjami, które trafiają do grupy docelowej. Aby dodać więcej wartości, pamiętaj o dołączeniu do treści własnych spostrzeżeń i komentarzy. Korzystna jest również strategiczna integracja treści wideo, ponieważ 55% ludzi woli oglądać filmy, niż czytać tekst. 7% spośród wszystkich marketerów uważa, że treści wideo dają najbardziej efektywne wyniki w zakresie generowania sprzedaży lub leadów.
  6. Aby zidentyfikować zainteresowania zakupowe, wyszukaj #hashtagi. Wykorzystaj hashtagi LinkedIn, aby zlokalizować klientów, którzy wykazują niezadowolenie lub szukają porady dotyczącej rozwiązania ich aktualnych problemów. Zapisz wszystkie ustalenia w oddzielnym pliku aby personalizować swoje posty.
  7. Przeszukaj grupy LinkedIn i skup się na konkretnych postach. Odkryj grupy, w których Twój idealny klient byłby częstym gościem, zostań ich członkiem i wykorzystaj je do generowania potencjalnych leadów poprzez nawiązanie kontaktu z ich członkami lub odkrycie postu, który wskazuje na chęć zakupu lub podjęcie działania. Dodatkowo możesz odkryć treści, które przyciągają Twoich klientów i zbadać ich reakcje lub śledzić komentarze, aby odkryć tych użytkowników, z którymi możesz się skontaktować.
  8. Pozyskaj potencjalnych klientów poprzez uzyskanie listy uczestników wydarzeń. Zidentyfikuj wydarzenia, w których biorą udział pożądani przez Ciebie odbiorcy, kliknij przycisk „Weź udział” i uzyskaj dostęp do listy uczestników. Zapisuj wszelkie zapytania, problemy i uwagi zgłaszane przez potencjalnych klientów, aby dostosować przyszłe działania komunikacyjne do ich potrzeb.
  9. Wykorzystaj program poleceń LinkedIn do generowania leadów. Wykorzystanie programów poleceń może przynieść zaskakująco korzystne rezultaty dla Twoich naturalnych działań marketingowych na LinkedIn. Opracuj program, który nagradza Twoich obecnych klientów za polecanie użytkowników, którzy mogą być zainteresowani Twoimi usługami lub produktem w przyszłości.
  10. Zdobywaj potencjalnych klientów poprzez posty na LinkedIn. Podziel się dobrze przygotowanymi treściami na LinkedIn, aby ustanowić siebie jako lidera wiedzy i zbierz profile LinkedIn w jednym wygodnym miejscu. Następnie możesz dotrzeć do nich samodzielnie lub wykorzystać automatyzację LinkedIn i oprogramowanie Email, aby zrobić to automatycznie. Dodatkowo możesz poprosić o e-mail lub informacje kontaktowe, aby uzyskać dostęp do odpowiednich danych, a następnie generować leady.

Artykuł dotyczy tego, jak przedsiębiorcy mogą efektywnie wykorzystywać LinkedIn, aby osiągnąć wzrost i sukces w biznesie, dlatego muszę wspomnieć także o pułapkach.

Uważaj na te trzy pułapki!

Teraz skupmy naszą uwagę na działaniach, których staraj się unikać podczas generowania leadów na LinkedIn. Pomoże Ci to nie popełniać powszechnych błędów, w które wpada wielu pełnych nadziei marketerów.

  1. Zapewne nie chcesz, aby kojarzono Cię ze spamerem. Ważne jest więc, aby Twoje treści nie były publikowane na Twojej stronie LinkedIn zbyt agresywnie. Chociaż wartościowe treści mogą pomóc w zdobyciu doświadczenia w danej dziedzinie, zbyt nachalne dzielenie się nimi może przynieść efekt przeciwny do zamierzonego.
  2. Unikaj używania automatycznych wiadomości lub wysyłania zbyt wielu próśb o połączenie, ponieważ może to zniechęcić potencjalnych klientów. Znacznie lepsze rezultaty przyniesie zwrócenie uwagi na coś konkretnego, co wzbudziło Twoje zainteresowanie w ich profilu lub biznesie. Wyjaśnij, jak możesz im pomóc oraz wytłumacz powód chęci połączenia. Wskazane jest włożenie wysiłku w personalizację wiadomości dla najbardziej obiecujących klientów.
  3. Podczas komunikacji na LinkedIn ważne jest, aby zachować profesjonalny ton i nie być zbyt nachalnym lub nastawionym na sprzedaż. Staraj się raczej oferować wartość i budować relacje z potencjalnymi klientami. Zbytnie skupienie na sprzedaży może być nieatrakcyjne i finalnie odstraszyć potencjalnych rozmówców.

Jak widzisz techniki linkedin lead generation nie są zbyt skomplikowane, wymagają jednak trochę czasu.

Podsumowanie

Z pomocą wskazówek zawartych w tym artykule i czerpiąc pomysły z udanych kampanii swoich rywali, możesz opracować wysoce skuteczną metodę generowania leadów przez LinkedIn dla swojego przedsiębiorstwa. Jednak nadal będzie ona stereotypowa, jeśli nie zdefiniujesz swojego stylu komunikacji. Najlepiej jest zacząć od testu definiującego Twój archetyp – link do testu. Pozwoli Ci to na poszerzenie kontaktów, zdobycie uznania jako ekspert w Twojej dziedzinie i wygenerowanie świeżych potencjalnych perspektyw biznesowych.

Na co czekasz? Nadszedł czas, aby stworzyć silny profil i zaplanować unikalną strategię zdobywania możliwości biznesowych z LinkedIn bez ponoszenia dodatkowych kosztów. Powodzenia!

Jeśli chcesz poznać więcej szczegółów na temat budowania wiarygodnego konta na LinkedIn, polecam mój najnowszy e-book Przewodnik: Promocja marki na LinkedIn.

Zapraszam Cię również do moich kontaktów na LinkedIn – mój profil.

 

 

Pamiętaj, aby podzielić się tym artykułem!

FacebookTwitterLinkedInMessenger
Umów się na konsultacje!

Niezależnie od tego czy jesteś mikro-firmą czy globalną korporacją warto skorzystać z doświadczenia osoby z zewnątrz. Możemy umówić się na rozmowę online – to nic nie kosztuje.

 

Skontaktuj się!