Baader-Meinhof_w_ marketingu

FacebookTwitterLinkedInMessenger
Spis treści:
Baader-Meinhof_w_ marketingu

W marketingu możesz wykorzystać iluzję Baader-Meinhofa zwaną iluzją częstotliwości na swoją korzyść, umieszczając subtelne odniesienia do swojej marki lub produktu w różnych mediach. Kiedy konsument stanie się świadomy Twojej marki lub produktu, zacznie go częściej zauważać i kojarzyć z pozytywnymi atrybutami. Pamiętasz jak po kupnie nowego auta nagle zacząłeś zauważać tą markę na ulicach? Spójność takich komunikatów można uzyskać tworząc markę opartą na archetypie Junga. Link do testu diagnozującego archetyp Twojej marki.

Oto kilka sposobów, w jaki możesz wykorzystać iluzję częstotliwości w marketingu MŚP:

Powtórzenie w marketingu (zjawisko Baader-Meinhofa):

Powtarzaj nazwę swojej marki, tagline lub nazwę produktu w swoich reklamach, postach w mediach społecznościowych i innych materiałach marketingowych. Pomoże to zwiększyć rozpoznawalność marki i sprawi, że bardziej prawdopodobne będzie, że konsument zapamięta Twoją markę.

Product Placement:

Umieść swój produkt w popularnych filmach, programach telewizyjnych lub innych mediach. Nie masz na to budżetu? Nie szkodzi! komentuj posty influencerów – pieniądze można zastąpić zaangażowaniem i pracą. Pomoże to zwiększyć widoczność Twojej marki i sprawi, że  konsument będzie zauważał ją, gdy zobaczy Twoją markę w innych kontekstach.

Influencer marketing:

Współpracuj z influencerami, którzy mają dużą liczbę followersów na mediach społecznościowych. Mogą oni wspomnieć o Twojej marce lub produkcie w swoich postach, co pomoże zwiększyć jego widoczność i sprawi, że bardziej prawdopodobne będzie, że ich zwolennicy go zauważą. Sprzedając usługi poszukaj osób, które docierają do tych samych klientów z niekonkurencyjną dla Ciebie ofertą i nawiążcie współpracę.

Branded Content:

Twórz treści, które są skupione wokół Twojej marki lub produktu. Mogą to być wpisy na blogu, filmy, podcasty lub inne rodzaje treści. Celem Branded Content jest uczynienie Twojej marki lub produktu centralną częścią treści, tak aby została ona zauważona i zapamiętana przez konsumenta.

Ogólnie rzecz biorąc, iluzja częstotliwości (którą odkrył Baader-Meinhof) –  jeśli jest skutecznie wykorzystywana, może być potężnym narzędziem w marketingu. Powtarzając swoją markę lub produkt w różnych kontekstach, możesz zwiększyć jego widoczność i sprawić, że będzie bardziej prawdopodobne, że konsument go zapamięta.

Repetitio mater studiorum szczególnie prawdziwe jest w uprawianiu marketingu.

Mam nadzieję, że Cię to zaciekawiło!  Zapraszam do poczytania jak wykorzystać  psychologię w marketingu wykorzystując archetyp marki.

Pamiętaj, aby podzielić się tym artykułem!

FacebookTwitterLinkedInMessenger
Umów się na konsultacje!

Niezależnie od tego czy jesteś mikro-firmą czy globalną korporacją warto skorzystać z doświadczenia osoby z zewnątrz. Możemy umówić się na rozmowę online – to nic nie kosztuje.

 

Skontaktuj się!
Komentarze