5 ponadczasowych zasad marketingu

FacebookTwitterLinkedInMessenger
Spis treści:
5 zasad marketingu

‘Ogilvy on Advertising’ był jedną z pierwszych książek o marketingu, którą przeczytałem. To były baaardzo dawne czasy…

Mimo upływu czasu 5 głównych zasad marketingu, idei wyrażonych w tej książce jest nadal niezwykle aktualne, podobnie jak archetypy ;). Zresztą sam/a sprawdź:

„Znaj produkt, usługę które reklamujesz”

Z mojego doświadczenia wynika, że zaskakująco często pracownicy marketingu mają bardzo mgliste pojęcie o usłudze lub produkcie, który reklamują. Jeszcze rzadziej przechodziłem rzetelne szkolenie produktowe idąc do klienta na projekt Interim Managmentu. Może mam zbyt wygórowane oczekiwania po wieloletniej pracy w branży farmaceutycznej i IT? Może… a może pracując z perspektywą zmiany pracodawcy po 6 miesiącach marketingowcy nie widzą sensu głębszego wgryzania się w ofertę?

„Skup się na jednej obietnicy i zrealizuj ją”

To jedno z najtrudniejszych zadań do osiągnięcia w branży reklamowej. Być może  wkrótce opiszę  jak fantastyczne obietnice producenta CRM, który sobie kupiłem rozpadły się w pył przy kontakcie z działem wsparcia… Bo marketing to nie tylko komunikacja, marketing to wszystkie punkty styku klienta z marką. Najbardziej kluczowym momentem prawdy o marce jest dział obsługi klienta. Dużo jest tu jeszcze do poprawy w naszych realiach. Jeśli chcesz wznieś swoją obsługę na wyższy poziom zapraszam na warsztaty z obsługi klienta zgodnej z archetypem marki.

„Duża idea, widoczność, rozmach – pracuj z sercem”

Tak jak kiedyś powiedział David Ogilvy, „Jeśli Twoja reklama nie zawiera dużej idei, przesunie się jak statek w nocy.” Dzisiaj w dobie social mediów można powiedzieć „przefrunie nad Twoją głową jak gołąb na rynku w Krakowie”. Kto często bywa w Krakowie ten wie jak uciążliwe potrafią być gołębie… pozwól, że nie będę rozwijał tej metafory, choć mam na to ogromną ochotę 😊.

Innymi słowy, jeśli robisz marketing zrób go widocznym, ale nie myl widoczności z nachalnością. Działaj tak, by zapadać w pamięci klientów.  Na warsztatach z budowania marki często powtarzam: “Jeśli chcesz zrobić show najpierw zaproś na niego widownie”. Szczególnie w mediach społecznościowych możemy tworzyć zachwycające treści… dla siebie i wąskiego grona znajomych.

Jak zbudować profesjonalny profil na LinkedIn, czyli jak zbudować scenę Twojego show możesz poczytać tutaj.

„Unikaj stereotypów i nie zanudzaj”

Uff! Przypomnij sobie ile tylko dzisiaj widziałaś/eś reklam o niczym. Reklam banalnych jak pomidorowa z ryżem.  Niektóre branże wręcz obrażają inteligencję swoich klientów (proszki do prania), lub są przewidywalne i nudne jak urodziny u cioci (suplementy diety i leki). Choć tutaj jest prosta i intuicyjna droga jak unikać stereotypów – wystarczy zastąpić je archetypami. Przykład? Zobacz na poniższą reklamę produktu na wzdęcia.

„Nie bój się być innym”

Kiedyś pisałem o tym w artykule o wiele mówiącym tytule “Proszę o kreatywny pomysł niewykraczający poza standardy rynkowe!” Tak brzmiał brief jednej z firm, która zaprosiła mnie do przetargu 🙂 Nie wygrałem go, ale chyba  firma  dostała co chciała 😉

 

Pamiętaj, aby podzielić się tym artykułem!

FacebookTwitterLinkedInMessenger
Umów się na konsultacje!

Niezależnie od tego czy jesteś mikro-firmą czy globalną korporacją warto skorzystać z doświadczenia osoby z zewnątrz. Możemy umówić się na rozmowę online – to nic nie kosztuje.

 

Skontaktuj się!
Komentarze